Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna we Wrześni

Procedura dotycząca wydania opinii w sprawie specyficznych trudności w uczeniu się

Procedura dotycząca wydania opinii w sprawie specyficznych trudności
w uczeniu się.

  1. Opinię w sprawie specyficznych trudności w uczeniu się Poradnia wydaje uczniowi nie wcześniej niż po ukończeniu trzeciej klasy szkoły podstawowej i nie później niż do ukończenia szkoły podstawowej.

  2. Opinia ta jest ważna przez cały okres nauki w szkole (podstawowej, gimnazjum
    i w szkole ponadgimnazjalnej) i stanowi podstawę do dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do potrzeb i możliwości ucznia oraz dostosowania warunków przeprowadzenia sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu zawodowego.

  3. Istnieje możliwość wydania opinii w sprawie specyficznych trudności w uczeniu się na etapie nauki w gimnazjum i w szkole ponadgimnazjalnej, na wniosek:
    rodziców (prawnych opiekunów) albo pełnoletniego ucznia; nauczyciela lub specjalisty wykonującego w szkole zadania z zakresu pomocy psychologiczno- pedagogicznej, prowadzących zajęcia z uczniem w szkole, i po uzyskaniu zgody rodziców (prawnych opiekunów) albo pełnoletniego ucznia;

Wniosek, o którym mowa powyżej wraz z uzasadnieniem składa się do dyrektora szkoły. Dyrektor szkoły, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, przekazuje wniosek wraz
z uzasadnieniem oraz opinią rady pedagogicznej do Poradni i informuje o tym rodziców (prawnych opiekunów) lub pełnoletniego ucznia.

Skip to content